Post navigation

ことのは つづり, 季節, 植物&食物, 聖地

夢見の桜の目覚め

Sakura is awakening; just like a sleeping beauty princess Aurora.
she blooms no matter how tough nights she had to spend.
She never be so loud, her silence is a secret tip of her beauty:) all we could do is just being speechless in front of her.
Silence…can be the most powerful word to inspire someone.
She’s she, breathtakingly beautiful.

天武天皇 夢見の桜が、今春も目覚めました。
吉野山が観桜期で賑わう前に、静かに咲き、静かにまた眠りにつく、こちらのしだれ桜。満開を見れる方は、かーなーりラッキーです

どんな事があっても、花が咲くことを止めるモノはありません。
変わらず「そこに在る」真実を、その姿で示してくれている。
厳しい冬を乗り越えた春ほど、美しく咲く桜。その静かな美しさが、芯の強さを物語っているようです。

私達日本人の心・精神性を表す、日本の国花である理由が、吉野山には静かに息づいていると思います
ピンク色の祈りの旋律を聞きに、お越しくださいませ

Anju

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です

*